|
Ilość wiadomości z działu 'Referat Organizacyjny i Oświaty': 1
|
|
|
Zakres działania Referatu Organizacyjnego i Oświaty
Do zadań Referatu Organizacyjnego i Oświaty należą sprawy obsługi rady i wójta, sprawy pracownicze i oświaty, tj.:
1) w zakresie obsługi Rady i Wójta:
a) obsługa kancelaryjno – biurowa rady, komisji stałych i doraźnych, a w szczególności:
- organizacyjne przygotowanie posiedzeń organów kolegialnych,
- opracowywanie materiałów z obrad,
- przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń,
- prowadzenie rejestru uchwał, zarządzeń, wniosków, opinii,
- czuwanie nad terminowym załatwieniem zapytań i wniosków radnych przez organy administracji rządowej, instytucje i jednostki podporządkowane radzie,
- opracowywanie projektów planów pracy rady i komisji;
b) opracowywanie informacji i ocen w zakresie ustalonym przez wójta;
c) organizowanie i obsługa zebrań wiejskich podejmowanych z inicjatywy mieszkańców;
d) organizowanie narad z sołtysami;
e) przygotowywanie zebrań wyborczych w sołectwach;
f) organizacja prac związanych z wyborami: do rady gminy, rady powiatu i sejmiku województwa, wyborami wójta gminy, wyborami Prezydenta RP, Sejmu i Senatu RP, wyborami rad sołeckich oraz wyborami ławników i wyborami do izb rolniczych;
g) organizacja spraw związanych z przeprowadzaniem referendów;
h) udzielanie pomocy sołectwom i ich organom w realizacji ich ustawowych i statutowych zadań;
i) prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi i informacjami radnych;
j) prowadzenie rejestrów:
- uchwał rady gminy i zarządzeń wójta,
- wniosków i opinii komisji rady gminy,
- interpelacji i wniosków radnych.
2) w zakresie organizacji i funkcjonowania Urzędu oraz spraw kadrowych:
a) organizowanie narad pracowników Urzędu oraz zapewnienie obsługi narad zwołanych przez Wójta,
b) prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu, kierowników jednostek organizacyjnych, pracowników Gminnego Ośrodka Kultury, Biblioteki Publicznej, kierowców ochotniczych straży pożarnych, dyrektorów szkół,
c) prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi pracowników oraz informacjami i oświadczeniami dotyczącymi małżonków pracowników samorządowych;
d) planowanie i gospodarka funduszem płac oraz prowadzenie spraw związanych z funduszem świadczeń socjalnych;
e) prowadzenie prenumeraty pism i czasopism oraz zaopatrywanie Urzędu w fachowe wydawnictwa,
f) prowadzenie rejestru pieczęci urzędowych i nadzór nad ich przechowywaniem,
g) organizowanie zaopatrzenia Urzędu w materiały kancelaryjne, biurowe i pieczęcie, prowadzeni gospodarki materiałowej, eksploatacji oraz konserwacji urządzeń sprzętu biurowego,
h) prowadzenie ewidencji i kompletowanie zarządzeń Wójta, przekazywanie ich do realizacji oraz nadzór nad ich wykonaniem,
i) organizowanie naprawy i konserwacji sprzętu oraz urządzeń biurowych stanowiących wyposażenie Urzędu,
j) zapewnienie właściwej informacji wizualnej w Urzędzie,
k) prowadzenie i bieżąca aktualizacja kronik gminy,
l) prowadzenia spraw związanych z organizacją świąt i uroczystości państwowych i lokalnych,
m) nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości w pomieszczeniach budynku Urzędu,
n) udostępnianie informacji publicznych w Biuletynie Informacji Publicznej,
o) aktualizacja strony internetowej gminy,
p) prowadzenie dokumentacji okresowych ocen pracowników zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych, w tym kierowniczych urzędniczych,
q) prowadzenie dokumentacji dotyczącej przebiegu służby przygotowawczej i organizacji egzaminu kończącego służbę dla osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym.
3) w zakresie oświaty, kultury i sportu:
a) prowadzenie spraw dotyczących zakładania, prowadzenia, przekazywania i likwidacji szkół i placówek oświatowych,
b) przygotowanie do zatwierdzenia arkuszy organizacyjnych szkół oraz ich zmian,
c) organizowanie konkursów na stanowisko dyrektorów szkół i placówek oświatowych,
d) prowadzenie dokumentacji zlikwidowanej szkoły lub placówki oświatowej,
e) nadzór nad realizacją obowiązku szkolnego,
f) sporządzanie sprawozdań z zakresu oświaty,
g) sporządzanie projektu regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Gminę Sokoły;
h) prowadzenie spraw związanych z nadawaniem stopnia awansu zawodowego nauczycielom;
i) nadzór i prowadzenie spraw dotyczących realizacji rządowych programów mających na celu wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży,
j) prowadzenie spraw z zakresu przyznawania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów,
k) nadzór nad działalnością Gminnego Ośrodka Kultury i Biblioteki Publicznej,
l) prowadzenie rejestru instytucji kultury;
m) prowadzenie spraw z zakresu kultury fizycznej, sportu, turystyki i wypoczynku, organizowanie imprez sportowych;
n) opracowywanie założeń programowych rozwoju i upowszechniania kultury na terenie gminy,
o) współpraca z organizacjami pozarządowymi.
4) w zakresie ochrony danych osobowych:
a) prowadzenie spraw związanych z rejestracją zbiorów danych osobowych i ich aktualizacja,
b) wdrażanie procedur mających na celu przestrzeganie przez pracowników Urzędu ustawy o ochronie danych osobowych, a w szczególności zachowania przez nich tajemnicy danych osobowych, do których mają dostęp, w związku z wykonywaniem zadań służbowych i obowiązków pracowniczych,
c) nadzór nad prawidłowym stosowaniem ustawy o ochronie danych osobowych przez wydziały,
d) prowadzenie ewidencji zbiorów danych osobowych,
e) przygotowywanie projektów upoważnień do przetwarzania danych osobowych oraz prowadzenie ewidencji tych upoważnień.
3. Referat Organizacyjny i Oświaty prowadzi archiwum zakładowe Urzędu Gminy Sokoły.
4. Archiwista pełni funkcję koordynatora czynności kancelaryjnych w Urzędzie. Sprawuje bieżący nadzór nad prawidłowością wykonywania czynności kancelaryjnych, w szczególności w zakresie doboru klas z wykazu akt do załatwiania spraw, właściwego zakładania spraw i prowadzenia akt spraw.
5. Referat przy znakowaniu spraw używa symbolu „Or”.
Data wprowadzenia: 2012-07-20 1209 Data upublicznienia: Art. czytany: 2846 razy
|
|
Wiadomość wprowadził: Wojciech Maleszko
|
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
|
|
|
|